måndag 8 september 2008

Nya pappor, nya sagor...



Då var sommarledigheten slut...för länge sen. Det känns dock mindre jobbigt då massa nya spännande saker kommer att hända under hösten. Projektet Godnattsagor inifrån är inne på sina andra termin och faktiskt också sin andra anstalt, närmare bestämt Kirsebergsanstalten. Mycket spännande!

På Fosieanstalten börjar vissa rutiner kring projektet sättas och om mindre än en vecka startar faktiskt den första träffen av studiecirkeln med helt nya pappor!

Med med mig denna termin har jag Margareta som kommer att ta över efter Annika. På Kirsebergsanstalten kommer jag och Miriam, barnbibliotekarie på Kirsebergsbiblioteket, att hålla i studiecirklen tillsammans. Där drar studiecirkeln igång tre veckor efter Fosieanstalten.

Även om första studiecirkeln gick helt klart över förväntan så känns det fortfarande faktiskt som att projektet fortfarande är i sin linda och det gäller att ännu inte ta saker för givna. Jag känner mig generellt dock väldigt positiv och förväntansfull och det ska bli riktigt roligt att köra igång igen och få träffa nya föräldrar och spela in nya sagor.

Framöver hoppas jag att Margareta och Miriam också kommer att berätta om sina erfarenter och upplevelser här på bloggen.

Karin

1 kommentar:

Lotta sa...

Kul att det är mycket på G under hösten! Såg att ni berättar om projektet på Mötesplatskonf. i Borås i oktober. Ska bli intressant att höra er berätta mer IRL :) (Jag ska dit)

mvh
Lotta, bibliotekarie på Kumlaanstalten