söndag 31 januari 2010

På torsdag kör det igång igen

Då ska jag och Miriam möta en ny grupp pappor på Kirseberg. Tre veckor senare sätter vi igång på Tygelsjöanstalten för allra första gången och veckan därefter på den numera rutinerade Foseianstalten.

För att jag skulle slippa klyva mig själv i tre delar har vi nu fått tillökning av personal till projektet. Mycket trevligt tycker vi såklart och hälsar vår kollega Elin välkommen i gänget. Elin har precis börjat sätta sig in i projektet och kommer att tillsammans med Margareta hålla i cirkeln på Fosieanstalten. Maggan tar jag även med mig till Tygelsjö.

Nu väntar ett dagsverkes arbete med metodhandboken. Kennet har skickat över ett rejält dokument på femtio sidor som nu så smått börjar finna sin form men som kräver en hel del knådning för att hitta sin slutgiltiga skepnad.

Karin

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej! jag har tidigare arbetat inom kriminalvården men är numera lärarstudent. Projektet med inläsning av sagor för barn, tycker jag är mycket bra! Både för att stärka föräldrar och barn relationerna, men också för att främja språkets betydelse genom sagorna.I framtiden vore det önskvärt (trots sekretessen) med ett samarbete mellan kriminalvård och skolor. Det är i skolorna som barnen finns,men inte alltid kunskapen om hur man hanterar ett barns situation med en förälder som "sitter inne". Men med detta projekt kanske det är ett steg på vägen./Åsa