tisdag 22 september 2009

Då bär det av!

Margareta och jag ska strax hoppa in i bilen och köra ut till Fosieanstalten. Det är med lite pirr i kroppen då det idag kommer att vara fullt hus. Sju pappor, två bibliotekarier, två filmare och barnansvarige Mona inklämda i samma rum. Det gäller att pudra näsan lite extra då vi ska ha en filmkamera närvarande. Den biten kan jag här erkänna känns mindre lockande. Men jag försöker övertyga mig själv om att det har ett högre syfte och att om det möjliggör att andra barn till fängslade föräldrar kan få sagor från sin frånvarande mamma eller pappa, då är det inte så mycket att gnälla över. Johan har även lugnande övertygat mig och Margareta om att man vänjer sig. Så är det nog.

Yes, håll tummarna. Nu bär det av!

Karin

1 kommentar:

Lotta sa...

Håller tummarna! Kommer att gå jättebra - ser fram emot att se den färdiga filmen så småningom :)