måndag 25 februari 2008

Anders Granström medverkar i Godnattsagor inifrån

I december skickade Annika och jag ut en förfrågan till Anders Granström om det fanns intresse att medverka i projektet. Anders Granström är professionell skådespelare som under mer än tjugofem år har koncentrerat sig på den svåra konsten att berätta en historia. År 2006 blev han utnämnd till årets berättare. Svaret vi fick tillbaka både gladde och roade oss en hel del, så vi tänkte vi skulle dela med oss av detta fina svar....

Hej Karin.

Ett snabbt svar i all korthet men ack så positivt!

På sjuttiotalet arbetade jag under ett år med något som kallades för Teatercirkel på Malmöanstalten.
Sedan hamnade jag själv där i häktet, som vägrare av repmånader.
Min förståelse för deras situation på fängelserna och min lust att hjälpa till med vad jag kan är stor.

Exakt vad jag kan göra under en träff med dom är väl inte helt klar. Men det kan vi prata vidare om.
Det viktigaste är att jag är mycket positiv till din inbjudan.

Med vänliga hälsningar från
Anders


En viss tid har passerat sen dess och vi har hunnit prata vidare som Anders skriver i mailet. Detta innebär närmare att Anders kommer att medverka vid två av de sex träffarna under studiecirklens gång vilket vi är mycket glada för! Mer om detta framöver...

Karin

Inga kommentarer: